Friday, January 28, 2011

Dah msuk u..



bestnyer.... kawan awe dah dpat msuk u.. rezeki dier.. la dapt tajaan mara plak tu.. lps hbis foundation nie trus smbung degree 4 thun.. konfem nnt kuar dapat keje..  wow... syok gler.. lg2 kat putrajaya.. mmg syok la, kalo awe p shopping la.. awe nie shoppingholic skit.. skit ker?? byak kot.. hehe.. xksh la.. jnji awe hepy.. nie la pmpuan katekan..

hah, lupe nak cite stu bnda.. pristiwa yg mmg sedih gak bg awe..
al kisah pda suatu hari d blan rmadhan.. yer la time2 nk dkat rye pe lg kalo bkn p bli baju raye.. jeng2... mse time nk p bli ksut,Shoes Pictures, Images and Photos ade la sorng amoi nie.. dier promot la kasut butik dier kat awe.. die ckap kt my mum yg awe nie dah bleh pkai high heel.. awe pndang plik jer la.. dalam hati mcm nk ckp jer, taw la awe nie kenit.. asal xleh ke awe pkai high heel.. yg x leh blanyer bleh la dier kate awe nie darjah 6.. awat?? ketot sgat ke awe nie.. per lg.. awe jwb la, ''auntie, sye nie dah form 5.. la auntie ingat bru nak upsr.. soly la.." huh.. sory naik lori la.. tp awe xde la ckp mcm tu.. awe still hrmat kat orang..apepun skrang nie awe dah naik lali, org nk ckap awe nie bdak skol rndah ker, skol men ker.. xksh pun.. kira bertuah per.. kite nmpak muda dri umo kite.. kalo org lain nmpak tua dri umo.. yang pasti awe suke dgan dri awe yang skrng..

GO,GO CHAYOOOKKKKK!!!!!!!

Love,




Monday, January 24, 2011

nak masuk matrik ke atau nak tunggu ipta jer???



ARGHHHHHHH!!!!!!!!
mcm mane nie.. x taw nak masuk mane.. kalo dapat matrik xtaw nak masuk x..
yer la, kalo xleh skor mcm yang dieorg nak, nnt jd calon lelong plak..
huh..
 thinking of you Pictures, Images and Photos
pening2!!!!

tapi ade sorang kawan baik awe ni kate, xpe masuk matrik dulu kalo dapt..
nnt ble dapt twrn ipta yang kita nak kite lah jer kuar.. janji nnt kite leh wat yang terbaik utk per yang kite nak la.. jgn plak bile dah dapat kite syok sgt.. smpai dpt result ntah pape..
kene fikir gak.. yerla org muda kdg2 cepat lupa.. wat keputusan x fkir msak2.. nnt yang rugi diri sendri plak.. lps per yang kawan awe ckap rasa lega la skit.. papepun depend on result gak la.. takutnya bile ckap pasal result nie..
Love,




Wednesday, January 19, 2011

Horeyyy!!!



Awe bru siapkan nukilan awe yang seterusnya.. harap2, korang enjoy..
Love,




Monday, January 17, 2011

SPM,UPU,SCHOLARSHIP....


dah smpai mase nyer fikir psl mase hdpan..
upu dah siap isi.. spe2 yag blum isi cpat2 la isi.. utk fasa kdua..
deadlinenyer lame lagi.. 4 april t..
<klik kat sini>
lepas spm kuar..
 siap la sedia untuk menangis ataw tersenyum gembira..
td awe ade tgk2 byk gak la..
spe2 nk try mohon biasiswa kerajaan punyer klik la kat sinie..<Here>
spe nk try mohon biasiswa badan kerjaan or swasta yg lain bleh klik kat sni..<Here>
pastu spe nk try biasiswa luar negara try mohon kat sni..<Here>
 kalo ade rezeki dapat la.. GooD LucK.. 
Love,




Sunday, January 16, 2011

My lovely day..

Semalam berlalu sangat lambat..
macam2 benda yang timbul yang menguji kesabaran ku...
lepas satu perkara selesai timbul satu perkara..
hidup nie penuh dugaankan..
nak kate penat, mmg penat pun.. aku taknak jadi orang yang cepat mengalah..
so aku kne truskan ape yang aku patut truskan..
doakan kekuatan untukku...
Love,




Wednesday, January 05, 2011

Karya sulungku..

Alhamdulillah..

akhirnya dapat gak siapkn karya slungku..
tu wat sediri taw..
xmain la copy cat..
harap korang enjoy..
Jangan lupa tinggalkan comment..





Nukilanku..



Pemergianmu..

  Ketika jasadmu berada di hadapan mata, sering kali aku mengendahkannya.Tetapi, apabila kita berjauhan,hadirlah perasaan rindu menguasai jiwa. Akibat keegoanku, acapkali aku terlupa menghargai apa yang ada. Tetapi apabila aku sedar akan kehilangannya,mulalah aku tercari-cari sinar kebahagiaan yang pernah diberikan oleh dirinya.Hadirmu walaupun sebentar dalam hidupku cukup mebuat hatiku berbunga.Mencintai dirimu mengajar aku erti kesabaran dan kesetiaan sungguhpun pelbagai onak duri dan dugaan yang sering menguji kita sebagai manusia yang kerdil di muka bumi ini.Bertikam lidah menjadi mainan apabila kita sering berlainan pendapat dan memang pada hakikatnya terdapat banyak perbezaan diantara kitas setiap kali ada persoalan yang timbul.Aku sedar bahawa dirimu juga banyak bersabar dan menerima segala kesalahan walhal itu adalah kekhilafan diriku sendiri.

  Bukan mudah bagi diriku untuk mencari seorang pengganti yang serupa denganmu.Telah beberapa kali aku mencuba,tetapi pengakhiranya adalah sia-sia.Aku akui mencari insan yang serupa denganmu adalah sikar.Ianya tidaklah mudah sepertimana peribahasa yang berbunyi "patah tumbuh hilang berganti". Lantaran itu, apa yang dapatku lakukan adalah meredakan dengan apa yang telah ditentukan oleh Allah s.w.t.Setiap apa yang telah ditetapkan oleh-Nya terkandung hikmah di sebaliknya.Walaupun dapat bersama denganmu hanyalah sebentar,tetapi aku reda dengan ketentuan.Sebagai  sebagai hamba-Nya yang kerdil ini aku mensyukuri dengan apa telah Dia kurniakan kepadaku.

  Saat yang membuat ku hilang arah apabila melihat dirimu dijemput oleh Sang Pencipta dihadapan mata ku sendiri.Ketika itu,badan ku terasa kaku bagaikan patung bernyawa.Seluruh jiwa ku diselubungi dengan kesunyiaan dan kedukaan.Aku hanya menangis dan terus menangis meratapi pemergianmu yang tidak dijangka.Kehadiran teman-teman sewaktu kesedihan melanda diriku sedikit sebanyak mengurangkannya dan menguatkan kembali semangat untuk aku meneruskan hidup.Aku merenung kebali dan mencari hakikat yang tersirat disebalik dugaan yang menimpa ku.

  Tidak pernah terdetik di hati aku bahawa perpisahan yang abadi memutuskan talian realiti diantara aku dan dirimu.Segala berlaku dalam sekelip mata dan memeng tidak pernah ku jangkakan.Tipulah jika ku katakan aku bersedia untuk kehilanganmu.Seluruh jiwa dan jasadku sama sekali untuk menerima kehilangan ini.

  Namun siapalah aku untuk mengubah segala yang telah menjadi suratan. Sgala perjanjian diantara kita dengan Allah telah termakub dan tidak akan berubah sama sekali.Perpisahan ini adalah takdir untuk kita.Sejauh mana kita berlari akhirnya masa itu akan tiba jua.Tidak akan tercepat mahupun terlambat walaupun sesaat.Aku serahkan kepada Illahi dan pasrah dengan pemergianmu.

  Hilangnya dirimu dari pandanganku membuat hari-hari yang mendatang menjadi suram bagaikan tiada sinaran kebahagian lagi.Aku seakan tercari-cari agar dapat ku gapai kembali sinaran saktimu itu.Tidak kurang juga telingaku yang menagih kata-kata cinta yang sering kau tuturkan dari bibirmu yang indah itu Tiada lagi kebahagian,mungkin kebahagian itu akan digantikan dengan yang lain.Pelbagai persoalan bermain di benak fikiranku.

  Lantaran itu,aku panjatkan kesyukuran kepada-Nya dengan pemergianmu.Lantas aku tegarkan diriku kerana dirimu pergi kepada yang lebih layak dan berhak terhadapmu,iaitu tuhan Yang Maha Esa.Aku berasa lega dengan hakikat ini kerana aku tahu bahawa diriku juga akan dijemput untuk bertemu dengan-Nya.
  Doaku sentiasa mengiringi dirimu nun jauh di sana agar dirimu sentiasa bahagia dan aman disamping-Nya.Sebagai seorang insan yang mencintaimu, doaku akan sentiasa menemanimu.Aku memohon agar kau menemui kabagian yang abadi di sana.Amin... Wasalam...
Love,




Tuesday, January 04, 2011

Bolehkah sye mnjadi bidadari??

 bidadari??
ape maksudnya??
bidadari tu, yang ade kepak putih ke??
atau yang ade gegelang emas di kepala dier..

ermmm...
sume tu adalah gambaran yang di buat oleh orang barat supaya manusia mmpercayainya..


Tapi hakikatnya,
bidadari yang berada di syurga jauh lebih cantik dan indah dari ape yang digambarkan oleh mereka..

Setiap lelaki islam telah dijanji kan oleh Allah akan disediakn bidadari untuk mereka jika mereka metaati segala perintah Allah dan menjauhi segala larangan Allah..
di dalam syurga mereka akan di temankan oleh bidadari-bidadari yang selama ini menunggu mereka..
salah seorang daripada bidadari tersebut terdapatnya seorang ketua..

Sanggupkah kita melihat suami kita di dampingi oleh wanita lain??
tetapi tiada lagi perasaan cemburu apabila kita sudah berada di syurga..

ape yang kita dapat lihat pada masa kini, impian kebanyakan pasangan pengantin yang baru mendirikan masjid mengharapkan perkahwinan itu sehingga ke akhir hayat..
bagaimana pula kehidupan yang kekal abadi kelak??

seorang isteri yang setiasa memtaati suaminya,
mejalankan tanggungjawab yang telah di tetapkan dalanm islam..
telah dijanjikan Allah untuk menjadi ketua bagi sekalian bidadari yang akan menemani suami mereka di syurga yang indah itu..

berdoalah kita agar diperkenankan untuk menjadi seorang bidadari yang akan mengetuai bidadari lain di syurga kelak..




Saturday, January 01, 2011

Good Bye 2010, Welcome 2011!!!

Alhamdulillah...
x sangka jantung ini masih berdegup..
tahun baru,so azam pun kne bru gak..

Antara azam2 aq adalah:
  • mnjadi seorang yang lbih baik dri sgi rohani dan jg jasmani..
  • mnjadi anak  yang taat kpd ibubapa*(insyallah)
  • nak buka diary hidup yang bru..
  • jdi lbih brani,lbh2 lg nk berhdapan ngan dunia luar..
  • become a open minded girl..
  • prepare for the next life..
  • be a sweet honey for him too..
  • dll... hehe..
xlupe gak kepada sahabat or my roomate ku yang tersyang..
Happy Birthday to You ,Dear..
dis video i like to dedicate to you..
Enjoy it..
video 

to all of you.. i like to wish Happy New Year
hopefully  become more happening..
Tataa...