Friday, April 22, 2011

Pemuda Yang Ikhlas Dengan Cintanya..

:86:Salam semua,:h:
Jom baca..:face12:

Pada zaman dahulu, ada seorang jejaka yang sangat suka membaca dan selalu menghabiskan masanya di perpustakaan pada waktu lapang. Dia amat suka membaca novel dan buku cerita. Pada suatu hari, dia telah terjumpa sebuah novel yang ada tertulis pada kulit novel itu nama dan alamat seorang gadis di salah satu muka suratnya. Tertulis di situ : "Catrina, ikhlas dan perlukan sahabat."

Tergerak hati jejaka untuk mengutus surat kepada si gadis misteri itu. Setelah pulang ke rumah, jejaka itu menulis surat untuk memberitahu niat ingin berkawan dengan gadis itu. Beberapa hari kemudian si jejaka mendapat balasan daripada gadis tersebut bahawa dia juga bersetuju untuk berkawan dengan si jejaka.

Hari betukar minggu dan minggu bertukar bulan. Persahabatan mula bertukar kepada perasaan sayang. Namun begitu mereka masih belum pernah bersua muka. Si jejaka ingin sekali bertemu si gadis misteri dan begitu juga dengan si gadis. Walaupun kedua-keduanya masih belum melihat rupa masing-masing, tetapi perasaan sayang tetap berbuku di hati.

Pada suatu hari, si jejaka dipanggil oleh bala tentera untuk pergi ke medan perang. Si jejaka merasa amat susah hati kerana dia bimbang sekiranya dia mungkin tidak dapat berjumpa dengan si gadis kesayangannya. Maka diutuskannya sepucuk surat berbunyi, "kalau Allah panjangkan jodoh kita, dan andai kamu masih sayang padaku, kita berjumpalah di stesen keretapi pada hari perang diumumkan tamat nanti. Aku akan memakai pakaian tenteraku dan membawa sekuntum mawar berwarna merah. Aku akan mengenali kamu sekiranya kamu juga memegang sekuntum bunga mawar merah. Setelah itu izinkanlah aku membawamu untuk makan malam dan bertemu orang tuaku."

Maka pergi lah jejaka ke medan perang dengan tenang setelah mengutuskan surat itu...

Beberapa bulan kemudian...

Pada hari pengumuman perang tamat, si jejaka pergi ke stesen keretapi yang dijanjikan sambil memegang sekuntum bunga mawar merah di tangannya. Diperhatikannya seorang demi seorang gadis yang berada di stesen keretapi itu sekiranya ada yang turut memegang bunga mawar merah sepertinya.

Tiba-tiba, si jejaka ternampak seorang gadis yang agak berisi, sedikit hitam dan berjerawat mukanya duduk di kerusi roda sambil melihat sekeliling seolah-olah mencari seseorang. Kakinya kudung dan tangannya cacat sebelah. Sebelah lagi tangannya memegang sekuntum bunga mawar berwarna merah. Si jejaka sangat terkejut melihat keadaan fizikal dan wajah gadis pujaannya selama ini amat berbeza dari imaginasinya, namun dia memberanikan diri menghampiri gadis tersebut.

"Catrina?"

Gadis itu melihat ke arah si jejaka dan tersenyum ceria. Si jejaka terus menghulurkan bunga mawar kepada si gadis dan berkata, "aku amat merinduimu. Terimalah bunga ini dan pelawaanku untuk makan malam bersama kedua ibu bapaku. Orang tuaku tidak sabar-sabar lagi untuk bertemu denganmu," kata jejaka itu.

Si gadis itu tersenyum lagi dan berkata, "Aku tidak tahu apa yang terjadi. Tetapi ada seorang gadis cantik jelita memberikan bunga ini kepadaku sebentar tadi. Dia memintaku memberitahu kamu bahawa dia sedang menunggu kamu di restoran di hadapan stesen ini sekiranya kamu mempelawaku makan malam dan bertemu orang tuamu."

----------TAMAT------------

Berapa ramaikah manusia yang sesuci hati jejaka ini? Dia melihat kepada hati dan bukan kepada rupa. Dia telah mengotakan janjinya dan tetap berpegang kepada perasaan sayang walaupun pada mulanya dia menjangkakan gadis cacat itu adalah Catrina. Masihkah lagi wujud lelaki seikhlas dan seluhur hati pemuda itu?

Credit:iluvislam.com

Love,love





Tuesday, April 19, 2011

My Dolly be a Model..

Salam semua..



Comel x:face2: dolly model awe nie:98:.. awe baru wat semalam.. and awe jadikan sebagai facebook punya profile:face12: picture.. awe suka wat dolly, most dolly muslimah la..:60: yerla, selalunya dolly free hair.. so nak tukar:face69: angin plak.. ok la awe tulis pndek jer entry nie.. nak sambung wat doly lagi..
daa..
:116:

Love:h:,





Thursday, April 14, 2011

Bila saya x suka saya x buat, so jangan paksa saya!!

Salam semua..

Hari nie awe mmg sgt bz.. :131: actually x bz mane pun.. sibuk memnyiapkan header org..
:102:
Pot, pot.. hehe..

Hah pasal entry atas tu, awe actly bengang ngan org.. sibuk mengganggu hidup awe, tolong la jauh kan die dari awe.. x senang duduk awe jadinya. sibuk nak jaga tepi kain org..:face7: pastu sibuk suro org wat mcm2 plak.. suka hati awe la nak wat ape..:face67:
Dah la malas nak fikir pasal die.. die bukan sape2 pun..:22:


Hah.. alang2 tu awe nak tujukkan hasil kerja awe selama mnyepi nie.. ini adalah photoshop trick..








Amacam?? lawa x.. coment la jgn x comment plak eak.. nnt bile mase lapang lagi awe nak way byk lg.. huhu..
:16:


ok la nak bw dulu..

Daa..



Monday, April 11, 2011

My Art, Terbuka untuk tempahan juga..

:i:salam Semua..

hari nie awe nak wat 1 pemberitahuan di mana, blog awe menerima tempahan untuk art contohnya seperti ini

:100:
jika anda berminat untuk menggunakan sebarang art, sila mematuhi arahan yang di kenakan..:face44: untuk maklumat lanjut sila tekan link ini..
:65:Here:66:

sekian dari saya..

Love,
:67::17:



Thursday, April 07, 2011

Lelaki : Pisau Cukur??

Salam semua..

Dah lame awe nak post pape kat blog awe nie.. makin bersawang la nampaknya.. ok la, awe nak truskan mengenai entry awe nie..
'Lelaki:Pisau cukur??'
Opss.. sape2 yang terasa tu.. mintak maaf yer..

bukan ape, perkara nie dah menjadi2 awe tgk.. ramai btul perempuan jadi mangsa.. x kira la perempuan tu tua ataw muda.. habis harta perempuan tu dikikis.. selalunya perempuan yang lebih berumur la sering di tipu.. mana x nya, dengan rupa paras lelaki yang sgt2 hensem, sape yang x tergoda..


lagi2 kalo badan nya sexy.. fuhyo.. meletop!!
 
kalo org tgk bile jalan berdua, trus jeles.. hah, timbul la riaknya.. lantak la org nak kata ape janji ade mamat hensem yang syok kat die..

TAPI...

rupa2nya laki tu ade tanduk, kenapa la jahat sgt nak dikikisnya harta pompuan tu.. mcm2 la dimintak, nak kete la, rumah. pastu guna taktik yang katenya ade kerja kat overseas  n perlukan modal.. lepas blik dari overseas bru nak bincg psl khwn.. Amboi.. senangnya, ingat pompuan tu bank ke?? x berperikemanusian btul.. ni awe geram.. ish2.. sampai mcm tu skali..

how dare you!!
benda nie awe x tipu taw.. terjadi kat sekeliling awe, so awe amik la sebagai pengajaran..

p/s: wahai golonhan hawa, jgn la anda diperdaya lagi.. jgn jadi mangsa yang seterusnya..

Love,