Thursday, October 27, 2011

"Aku terlalu merindui Dia"

Salam semua...

Pernah atau tidak kamu semua PUTUS CINTA, FAIL EXAM, atau apa-apa yang boleh membuat kamu sedih dan kecewa. Yang pasti, sudah semestinya kamu semua akan rasa sangat sedih. Betulkan? Tidak perlulah hendak menipu diri sendiri.

Sudah semestinya kita tidak dapat menerima pada mulanya. Menangis dengan apa yang telah terjadi, sedangkan menangis air mata darah sekalipun tidak akan pernah merubah perkara yang sudah menjadi suratan.Ada juga sesetengah yang mengeluarakan kata-kata yang tidak sedap didengar untuk melempiaskan kesedihan dan kemarahan tersebut.

Kita terlalu memikirkan kesedihan itu sehingga kita lalai dengan perkara yang lebih penting. Tuhan, Dia lah yang telah menetapkan segala apa yang berlaku atas kita, sesungguhnya Dia la yang Maha Mengetahui. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Dia tidak akan menguji hambaNya di luar kemampuan mereka.

Sudahlah, berhenti dari semua kesedihan ini, hidup perlu diteruskan. Apa yang berlaku jadikanlah ia satu pengajaran untuk kita menjadi lebih matang. Betulkanlah segala kesilapan, jangan lari dari kenyataan.



Pesanan dari saya:
Banyakkanlah berdoa, sesungguhnya, 

"Doa Adalah Senjata Orang Mukmin"
Allah sentiasa merindui hambaNya





image taken from here.
*peringatan untuk diri saya juga. :)




4 comments:

  1. nelly sangat setuju entri ni hawa comel !!
    :)

    ReplyDelete
  2. @nellythanks nelly.. kita selalu lupa ape yang lebih penting dalam hidup kita.. ;)

    ReplyDelete
  3. suka entry ney..!kind of this things happens to my BFF now..smoga dy jgk tabah :)

    ReplyDelete
  4. @atien azierraThanks.. support die taw.. sebb x de org yang boleh berdiri sendiri.. :)

    ReplyDelete